کیت کت یک شکلات ویفری است که اولین بار توسط یک شرکت شیرینی و شکلات سازی بنام رونتری مکینتاش در یورک انگلستان ابداع و تولید شد (رونتری مکینتاش یک برند قدیمی است که در حال حاضر متعلق به شرکت نستله است). امروزه این شکلات ویفری توسط شرکت نستله که در سال 1988 شرکت رونتری را از آن خود کرد تولید و در سراسر دنیا عرضه می شود. البته در ایالات متحده آمریکا کیت کت توسط شرکت هرشیز (یکی از مهمترین تولید کنندگان شکلات در آمریکا) و تحت لیسانس نستله تولید می شود. کیت کت به شکل بار بوده که 2 تا 4 (بسته به سایز) قطعه انگشتی شکل متصل را شامل می شود و از سه لایه ویفر تشکیل شده که لایه بیرونی آن را شکلات پوشانده است. 
   
استفاده از اسم کیت کت برای محصولات غذایی به قرن 18 میلادی بر می گردد. در آن زمانها نوع خاصی از پای به کیت کت مشهور بود که در جلسات سیاسی خاصی در لندن سرو می شد. ولی اصلیت نامی که امروزه به عنوان کیت کت می شناسیم به سال 1920 و شرکت رونتری بر می گردد که در آن زمان شکلات های جعبه ای را به نام کیت کت به بازار وارد کرد. این قضیه تا سال 1930 نیز ادامه یافت ولی شرکت تمرکز خود را از روی برند کیت کت به روی 2 برند دیگر یعنی بلک مجیک و دیری باکس تغییر داد و نهایتا سبب قطع تولید کیت کت شد.

کیت کتی که امروزه به شکل بار و 4 قطعه انگشتی وجود دارد بر می گردد به سال 1935 وقتی که یکی از کارکنان شرکت رونتری ایده شکلاتی که افراد بتوانند آنرا در جیب خود حمل کنند و به سر کار ببرند ارائه کرد و شکلاتی به عنوان "رونتری چاکلت کریسپ" وارد بازار لندن و جنوب انگلستان شد. این شکلات بعدا یعنی در سال 1937 به کیت کت تغییر نام داد و از همان زمان نیز شرکت شروع به استفاده از کلمه "break" که به معنی زنگ تفریح است در استراتژی های بازاریابی خود کرد.

در زمان جنگ جهانی دوم طعم و بسته بندی کیت کت به دلیل کمبود مواد غذایی تغییر کرد. بسته بندی آن آبی و مزه آن شکلات سیاه شد ولی بعد از اتمام جنگ کیت کت به اصل خود یعنی بسته بندی قرمز و با طعم شیری برگشت. در دهه چهل میلادی کیت کت با موفقیت چشم گیری روبرو شد و صادرات آن به کانادا، آفریقای جنوبی، ایرلند، استرالیا و نیوزلند آغاز شد. در سال 1958 یکی از مدیران اجرایی شرکت جمله تبلیغاتی "یک زنگ تفریح داشته باش، یک کیت کت داشته باش" (have a break have a kit kat) را مطرح کرد که هنوز کیت کت از آن به عنوان شعار اصلی خود استفاده می کند. در دهه 70 شرکت رونتری با افتتاح یک خط تولید و توزیع در آلمان توانست جواب گوی تقاضای اروپا برای کیت کت باشد و آن زمان بود که تصمیم به گسترش بیشتر فعالیت خود در خارج از اروپا گرفت و نتیجه این امر آغاز به همکاری با شرکت هرشیز آمریکا بود.